Faluņgun saturs IV nodaļa 2.vingrojums

2. SADAĻA
Ilustrācijas un vingrojumu kustību skaidrojumi

 

1. Buda izstiepj tūkstoš rokas
(Fo džaņ cjaņšou fa)

 

Princips. “Buda izstiepj tūkstoš rokas” pamatā ir ķermeņa izstiepšana. Šīs izstiepšanas rezultātā tiek atbrīvotas vietas, kurās enerģija nobloķējusies, tiek stimulēta spēcīga enerģijas cirkulācija ķermenī un zem ādas, kā arī automātiski no Visuma tiek uzņemts liels daudzums enerģijas. Tas dod iespēju jau no paša sākuma atvērt enerģētisko kanālu tīklu praktizētāja ķermenī. Izpildot šo vingrinājumu, visā ķermenī radīsies īpaša siltuma sajūta un būs jūtama spēcīga enerģētiska lauka klātbūtne. Tas ir ķermeņa izstiepšanas un enerģētisko kanālu tīklu atvēršanas rezultāts. “Buda izstiepj tūkstoš rokas” sastāv no astoņām kustībām. Kustības ir ļoti vienkāršas, taču tās kontrolē daudzas lietas, kas attīstījušās pilnveidošanās gaitā kopumā. Tajā pašā laikā, tās dod iespēju praktizētājam ātri sasniegt stāvokli, kad viņu apņem enerģijas lauks. Praktizētājam šīs kustības jāizpilda kā pamatvingrinājums. Tās parasti izpildāmas vispirms, tā ir viena no cilvēka pilnveidošanas prakses intensifikācijas metodēm.

 
Dzeja[1]:

formula

 

Šeņšeņ heji

Dundzjin suidzji

Dintiaņ dudzuņ

Cjaņšou foli

 

Apziņa un ķermenis savienojas,
Kustības vai miera stāvoklis - viss saskaņā ar enerģētiskajiem mehānismiem;
Tik augsts kā debesis un nepārspējami cēls,
Tūkstošroku Buda stāv stalti izslējies.

 

Sagatavošanās. Kājas plecu platumā, stāvēt brīvi. Ceļus viegli ieliekt. Ceļus un gurnus atbrīvot. Visu ķermeni turēt atbrīvoti, bet ne ļengani. Zodu nedaudz ievilkt. Mēles galiņu piespiest pie aukslējām, starp zobiem atstāt nelielu spraugu, lūpas noslēgt. Acis viegli pievērt. Sejā saglabāt labvēlīgu un mierpilnu izteiksmi.

 

Roku savienošana dzjejiņ (Lianšou dzjejiņ).

Lēni pacelt abas rokas ar delnām uz augšu. Abu roku īkšķu gali viegli saskaras. Sakļaut katras rokas atlikušos četrus pirkstus un salikt tos vienu virs otra. Vīriešiem kreisā roka ir virspusē; sievietēm – labā roka virspusē. Ar rokām veidot ovālu, un turēt tās vēdera lejasdaļā. Abi pleci nedaudz izvirzīti uz priekšu, elkoņi noapaļoti, tādējādi atbrīvojot paduses (att.1–1).

Maitreija[2] iztaisno muguru (Mile šeņjao).

Sākt no dzjejiņ, celt abas rokas augšup. Kad rokas nonākušas līdz sejai, tās atvienot un pakāpeniski pagriezt ar plaukstām uz augšu. Kad rokas nonākušas virs galvvidus, plaukstām jābūt pavērstām uz augšu. Abu roku pirkstu gali pavērsti vieni pret otriem (att.1–2), attālums starp tiem 20–25 cm. Vienlaikus ar abu plaukstu pamatnēm stiepties uz augšu, galvu stiept uz augšu, kājas spiest grīdā, izstiept visu ķermeni. 2–3 sekundes stiepties, pēc tam krasi atbrīvot visu ķermeni. Atgriezt ceļus un gurnus atbrīvotā stāvoklī.

Tathagata ielej enerģiju caur galvvidu (Žulai guaņdin).

Sākt no iepriekšējās pozīcijas (att.1–3), pagriezt abas plaukstas uz āru par 140°, veidojot piltuvveidīgu formu. Iztaisnot plaukstu locītavas un virzīt tās uz leju. Rokām virzoties lejup, plaukstas turēt pavērstas pret krūtīm, ne vairāk kā 10 cm attālumā no tām. Rokas nolaist līdz vēdera lejasdaļai (att.1–4).

Sakļaut rokas pret krūtīm (Šuanšou heši).

No vēdera lejasdaļas pagriezt rokas ar virspusēm vienu pret otru un bez pārtraukuma celt rokas līdz krūšu augstumam, veidojot heši (att.1–5). Izpildot heši, sakļaut pirkstus un plaukstu pamatnes, atstājot tukšu telpu plaukstu centrā. Piepacelt elkoņus, lai apakšdelmi veidotu taisnu līniju. (Visos vingrinājumos turēt rokas lotosa pozīcijā, izņemot heši un dzjejiņ).

Rokas norāda uz Debesīm un Zemi (Džandži Cjaņ–Kuņ).

Šeit aprakstītas kustības tikai vīriešiem. Sievietēm roku kustības ir pretējas vīriešu roku kustībām.) Sākt no heši, atdalīt rokas vienu no otras par 2–3 cm (att.1–6) un pagriezt tās pretējos virzienos. Vīriešiem pagriezt kreiso roku (sievietēm – labo roku) pret krūtīm un labo roku no krūtīm uz ārpusi tā, ka kreisā roka ir virspusē, bet labā roka apakšā. Abu roku apakšdelmi veido taisnu līniju.

Tad izstiept kreiso apakšdelmu pa diagonāli uz augšu (att.1–7). Plauksta pavērsta uz leju galvas augstumā. Labo roku turēt krūšu augstumā ar plaukstu uz augšu. Kad kreisā roka sasniegusi attiecīgo pozīciju, galvu stiep uz augšu, pēdas spiest grīdā, maksimāli izstiept visu ķermeni. 2–3 sekundes stiepties, tad mirklī atbrīvot visu ķermeni. Atgriezt kreiso roku pret krūtīm un izveidot heši (att.1–5).

Tad pagriezt rokas pretējā virzienā tā, lai labā roka būtu virspusē un kreisā apakšā (att.1–8). Ar labo roku atkārtot kreisās rokas kustību (att.1–9). Pēc izstiepšanās atbrīvot visu ķermeni. Novietot rokas pret krūtīm, veidojot heši (att.1–5).

Zelta pērtiķis sašķeļ savu ķermeni (Dzjiņhou feņšeņ).

Sākt no heši. Izstiept rokas uz sāniem plecu līmenī. Stiept galvu augšup, pēdas spiest grīdā, izstiept rokas katru uz savu pusi. Ar spēku stiept visu ķermeni četros virzienos (att.1–10). Stiepties 2–3 sekundes. Krasi atbrīvot visu ķermeni un veidot heši.

Divi drakoni ienirst jūrā (Šuanlun sjahai).

Sākt no heši, atdalīt rokas vienu no otras un stiept tās uz leju ķermeņa priekšā. Kad rokas ir paralēlas un taisnas, leņķim starp rokām un ķermeni jābūt apmēram 30° (att.1–11). Galvu stiept uz augšu, pēdas spiest grīdā, ar spēku izstiept visu ķermeni. Stiepties 2–3 sekundes, tad mirklī atbrīvot visu ķermeni. Novietot rokas pret krūtīm heši pozīcijā.

Bodhisatva atbalstās uz lotosa zieda (Pusa fuliaņ).

Sākt no heši. Atdalīt rokas vienu no otras, stiepjot tās pa diagonāli uz leju ķermeņa sānos (att.1–12). Izstiept rokas tā, ka leņķis starp rokām un ķermeni veido apmēram 30°. Tajā pašā laikā, stiept galvu augšup, pēdas spiest grīdā, ar spēku izstiept visu ķermeni. Stiepties 2–3 sekundes, tad mirklī atbrīvot visu ķermeni. Novietot rokas pret krūtīm heši pozīcijā.

Arhats nes kalnu uz muguras (Luohaņ beišaņ) (att.1–13).

Sākt no heši. Atdalīt rokas vienu no otras un stiept tās uz aizmuguri. Tai pašā laikā pagriezt abas plaukstas uz aizmuguri. Kad rokas nonākušas aiz ķermeņa sāniem, lēni atliekt plaukstu locītavas uz augšu. Kad rokas ir aiz muguras, plaukstu locītavām jābūt saliektām 45? leņķī. Šajā brīdī stiept galvu augšup, pēdas spiest grīdā, ar spēku izstiept visu ķermeni. (Turēt ķermeni taisni, neliekties uz priekšu, bet sasprindzināt krūtis.) Stiepties 2–3 sekundes, tad mirklī atbrīvot visu ķermeni. Novietot rokas pret krūtīm heši pozīcijā.

Vadžra atgrūž kalnu (Dzjiņgan paišaņ).

No heši atvienot abas rokas, bīdot tās ar plaukstām uz priekšu. Pirkstu gali pavērsti uz augšu. Rokas un pleci vienā līmenī. Kad rokas ir izstieptas, stiept galvu augšup, pēdas spiest grīdā, ar spēku izstiept visu ķermeni (att.1–14). Stiepties 2–3 sekundes, tad mirklī atbrīvot visu ķermeni. Novietot rokas pret krūtīm heši pozīcijā.

Salikt rokas vēdera lejasdaļas priekšā (Diekou sjaofu).

Sākt no heši, lēni virzīt rokas uz leju, pagriežot plaukstas pret vēdera lejasdaļu. Kad rokas sasniegušas vēdera lejasdaļu, novietot rokas vienu otrai priekšā (att.1–15). Vīriešiem kreisajai rokai jābūt iekšpusē; sievietēm – labajai rokai jābūt iekšpusē. Ārējo plaukstu pavērst pret iekšējo roku. Attālums starp rokām, tāpat kā attālums starp iekšējo roku un vēdera lejasdaļu, apmēram 3 cm. Parasti roku salikšana vēdera lejasdaļas priekšā ilgst 40–100 sekundes.

Noslēguma pozīcija (Lianšou dzjejiņ).

Roku savienošana dzjejiņ (att.1–16).


[1] Dzeja — Ķīnā dzeja (mantra, kas satur formulu vingrinājuma skaidrojumam) tiek deklamēta tikai vienreiz, tieši pirms katra vingrinājuma. Katram vingrinājumam ir savas īpašas dzejas rindas, kuras tu vari deklamēt skaļi vai tikai klausīties vingrinājuma ierakstā.
[2] Maitreija — budismā Maitreija ir nākotnes Budas vārds, kurš nāks uz Zemi pēc Budas Šakjamuni, lai glābtu cilvēkus.

Faluņgun saturs IV nodaļa 2.vingrojums