Faluņgun saturs 1.vingrojums 3.vingrojums

2. Faluņ stājas pozīcija
(Faluņ džuaņ fa)

 

Princips. Faluņ stājas pozīcija ir miera stājas meditācija, kas sastāv no četrām Rata turēšanas pozīcijām. Pastāvīga Faluņ stājas pozīcijas izpildīšana veicina visu kanālu atvēršanos ķermenī. Tai ir visaptveroša nozīme pilnveidošanās praksē, tā vairo gudrību, palielina spēku, paaugstina cilvēka līmeni un pastiprina tā dievišķo spēku. Lai gan kustības ir vienkāršas, šā vingrinājuma izpildes rezultātā daudz ko var sasniegt. Sākumā rokās var sajust smagumu un sāpes. Pēc šā vingrinājuma izpildes viss cilvēka ķermenis jūtas atpūties, tajā nemaz nav jūtams nogurums, kāds iestājas pēc darba. Kad praktizētāji palielinās vingrinājuma izpildes laiku un biežumu, viņi varēs sajust, kā starp rokām griežas Faluņ. Kustības Faluņ stājas pozīcijā jāizpilda nepiespiesti. Nevajag tīšuprāt šūpoties. Ir normāli, ja tu nedaudz kusties, bet lielas kustības ir jākontrolē. Jo ilgāks ir vingrinājuma izpildes laiks, jo labāk, taču tas atkarīgs no konkrēta cilvēka. Patiesi ieejot miera stāvoklī, nezaudē apziņu par to, ka izpildi vingrinājumu. Šī apziņa ir jāsaglabā.

 
Dzeja: 

formula

Šenhui dzenli,

Žunsjiņ cjinti;
Simiao sivu,
Faluņ čucji.
 

Vairojas gudrība un pieaug spēks,
Sirdī rodas saskaņa un attīrās ķermenis;
Kā brīnumainā un apskaidrotā stāvoklī,
Faluņ sāk savu augšupceļu.

 

Sagatavošanās. Kājas plecu platumā, stāvēt brīvi. Ceļus viegli ieliekt. Ceļus un gurnus atbrīvot. Visu ķermeni turēt atbrīvoti, bet ne ļengani. Zodu nedaudz pievilkt. Mēles galiņu piespiest pie aukslējām, starp zobiem atstāt nelielu spraugu, lūpas noslēgt. Acis viegli pievērt. Sejā saglabāt labvēlīgu un mierpilnu izteiksmi.

 
Roku savienošana dzjejiņ (Lianšou dzjejiņ) (att.2–1).

Rata turēšana galvas priekšā (Toucjaņ baoluņ).

Sākt no dzjejiņ (roku savienošanas pozīcija). Lēnām celt abas rokas no vēdera lejasdaļas uz augšu, atdalot tās vienu no otras kustības gaitā. Kad rokas nonākušas galvas līmenī, plaukstām jāatrodas vienā līmenī ar uzacīm (att.2–2). Roku pirkstus pavērst vienus pret otriem, atstarpe starp tiem apmēram 15 cm. Rokas veido apli. Atbrīvot visu ķermeni.

 

Rata turēšana ķermeņa lejasdaļas priekšā (Fucjaņ baoluņ).

Lēnām virzīt abas rokas uz leju. Kad rokas sasniegušas vēdera lejasdaļu, novietot tās Rata turēšanas pozīcijā (att.2–3). Abus elkoņus izvirzīt uz priekšu, atbrīvojot paduses. Turēt plaukstas pavērstas uz augšu, pirksti vērsti vieni pret otriem, rokas veido apli.

Rata turēšana virs galvas (Toudin baoluņ).

Saglabāt Rata turēšanas pozīciju, lēni celt rokas uz augšu, līdz tās atrodas virs galvvidus (att.2–4). Abu roku pirkstu gali vērsti vieni pret otriem un plaukstas pavērstas uz leju. Attālums starp abu roku pirkstu galiem 20–30 cm. Rokas veido apli. Plecus, rokas, elkoņus un plaukstu locītavas turēt atbrīvoti.

Rata turēšana galvas abās pusēs (Liance baoluņ).

Sākt no iepriekšējās pozīcijas, abas rokas virzīt uz leju katrā galvas pusē (att.2–5). Turēt plaukstas pavērstas pret ausīm, plecus atbrīvot, apakšdelmus turēt vertikāli. Neturēt rokas pārāk tuvu ausīm.

Salikt rokas vēdera lejasdaļas priekšā (Diekou sjaofu) (att.2–6).

Virzīt rokas uz leju līdz vēdera lejasdaļai. Salikt rokas vēdera lejasdaļas priekšā.

 

Noslēguma pozīcija (Lianšou dzjejiņ).

Savienot rokas dzjejiņ (att.2–7).


Faluņgun saturs 1.vingrojums 3.vingrojums