VĒSTURISKAS ZIŅAS PAR SVASTIKU
Piezīme: sekojošais materiāls neattiecas uz Faluņ Dafa mācību. Svastikas simbols ticis izmantots tūkstošiem gadu garumā, burtiski katrā kultūrā, kā veiksmes un aizsardzības simbols, tas simbolizēja dzīvību un gadalaiku maiņu.
Daži piemēri, kad svastikas simbols ticis izmantots kultūrā
INDIJA, ĶĪNA, SENĀ GRIEĶIJA, IZRAĒLA, AMERIKA un EIROPA

Vārds SVASTIKA cēlies no sanskrita, kurā vārds SVASTIKAN nozīmēja nest veiksmi. Vārda pirmā daļa svasti- var tikt sadalīta vēl divās daļās: Su (kas nozīmē labi, veiksmīgi) un -Asti, -Astika nozīmē vienkārši būt. Indijā šis vārds asociējas ar kaut kā laba, labvēlīga jēdzienu un nozīmē labvēlīgs.
Indijā gan labiskā virziena, gan kreisā virziena svastika tika pielietotas ar atšķirīgu nozīmi. Tā kā svastika izskatās tāpat kā vienkārša zīme, daudzas tautas to droši vien pielietojušas neatkarīgi viena no otras. Viena no pirmajām svastikām tika atrasta paleolīta perioda alā pirms apmēram 10,000 gadu. Līdz pat šodienai svastika plaši tiek pielietota Budismā, Džainismā un Hinduismā. Džainismā ar to apzīmē vienu no svētajiem, bet četri atzari atgādina par četrām iespējamām pārdzimšanas vietām: dzīvnieku un augu pasaule, elle, Zeme vai garu pasaule. Pretēji pulksteņa rādītāja virzienam pavērstu svastiku indusi sauc par SATIO vai SAUVASTIKU, tā simbolizē nakti, maģiju, šķīstību un iznīcības dievieti Kali. Kā Hinduismā, tā Džainismā SVASTIKA vai SATIO tiek izmantota, lai atzīmētu titullapas, kā arī grāmatvedības reģistros, uz sliekšņiem, durvīm un upurēšanas rituālos.
Svastika Džainismā un Hinduismā.
Apmēram pirms 2000 gadiem, kad Budisms no Indijas nonāca Ķīnā, arī ķīnieši pārņēma svastiku un tās pozitīvo nozīmi. Ķīnā svastika tiek aplūkota kā ķīniešu hieroglifs vaņ (mandarīnu izloksnē). To pieņemts uzskatīt par ekvivalentu citam hieroglifam ar tādu pašu skanējumu, kurš nozīmē 10,000; daudz; viss.
 |
Zīds, kas atrasts kapā numur trīs 1970. gadā Ma Van Dui, Čan Sa tuvumā. Tika atrasti 29 komētu zīmējumi uz zīda, pēdējie četri no kuriem redzami uzņēmumā. Kreisajai komētai ir svastikas forma. |
Saskaņā ar Džo Hofleru, kurš savukārt atsaucas uz doktoru Kumbariju no Urumči muzeja Sjindzjanā (Ķīnā), vācu atzara indo-ārieši, apmēram 2000 gadā pirms mūsu ēras, virzoties uz Eiropu, atnesa sev līdzi svastikas simbolu (saules disku), kas piederēja pie viņu tā laika kultūras perioda, uz ko norāda kurgānu apbedījumu izrakumi Krievijā, kā arī indo-āriešu kapu vietu izrakumi, kas veikti Sjindzjanā (Ķīnā). |
|
|
Senajā Grieķijā Krētas salā un Trojā svastika plaši tika pielietota kā dekoratīvs elements.
|
 |
Vāze ar ģeometrisku ornamentu. Otago muzejs.
Attiecināma uz 8 gs. p.m.ē. |
Amerikā svastiku izmantoja Ziemeļu, Centrālās un Dienvidamerikas indiāņi. Svastika tika plaši pielietota arī maiju un acteku mākslā. Ziemeļamerikā navaho, tenesī un ohaijo ciltis izmantoja svastikas simbolu apglabāšanas rituālos. |
|
Paklājs no Centrālamerikas |
Izraēlā var atrast svastiku, kas izmantota kā dekoratīvs elements senajās sinagogās.
Ein-Gedi
Svastika uz agrīnās sinagogas mozaīkas grīdas. |
|

Maoz-Haim -
Svastika uz sinagogas mozaīkas grīdas. |
|
EIROPĀ, atrasta romiešu katakombās (skatīt CruxDissimulata). Izšūta uz kristiešu garīdznieku tērpiem (8. un 9. gs.m.ē.), vācu ciltīm bija pazīstama kā TORAS KRUSTS. Kā TORAS KRUSTS šis simbols līdz ar skandināvu ieceļotājiem Linkolnšīrā un Jorkšīrā pat nokļuva Anglijā, vēl ilgi pirms Hitlera.
|
 11 gadsimta mozaīka Svētās Sofijas baznīcā.
Kijeva. Ukraina. |
Uzšuve uz piedurknes
Sarkanajā armijā. 1919.
|

Svastika kā laimes simbols uz pastkartes.
|
|
Svastikas simbolizē daudz ko vairāk par to, ko iedomājās nacisti. Tūkstošiem gadu pirms nacisma rašanās svastika pastāvēja kā labestības un laimes simbols. Šim simbolam ir ļoti svarīga nozīme daudzu tautu kultūrās, tas pārstāv šo tautu vēsturi un ticību. Nacisti, piesavinājušies svastiku, iznīcinājuši šī senā simbola nozīmību. Šodien vairumam ļaužu svastika asociējas ar ļaunumu, nāvi un iznīcību. Ļoti skumji vērot, kā svastika no dzīvības un prieka simbola pārvērtusies par ļaunuma simbolu. Kaut ko tādu senie ļaudis pat iedomāties nespēja.
Čirag Badlani
Informācija par svastiku:
Thomas Wilson, Curator, Department of Prehistoric Anthropology, U.S.
National Museum, Chapter "The Swastika, the earliest known symbol and its
migrations; with observations on the migration of certain industries in
prehistoric times." from "Report of National Museum" (1894), pp.
757-1030.
Barbara G. Walker, "THE WOMAN'S ENCYCLOPEDIA OF
MYTHS AND SECRETS" (1983), and "THE WOMAN'S DICTIONARY OF SYMBOLS &
SACRED OBJECTS" (1988), both published by Harper & Row;
James A. Michener, "THE SOURCE";
Ernest
Klein, "KLEIN'S COMPREHENSIVE ETYMOLOGICAL DICTIONARY OF THE ENGLISH
LANGUAGE" (Elsevier, 1971);
Robert H. Mathews, "MATHEWS'
CHINESE-ENGLISH DICTIONARY" (Harvard, 1966);
Georg Feuerstein,
Subhash Kak, and David Frawley, "In Search of the Cradle of
Civilization" by (Quest 1995) describes the history of India from a
perspective different from that of English colonialists.
Hershel
Shanks, "JUDAISM IN STONE" Steimatzky's Agency Limited (Tel Aviv
1979).
www.falungong.world.lv |